№ 2798 від 09.10.2023 р.

Віце-прем’єр-міністру України з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій –

Міністру цифрової трансформації, голові Урядового комітету  Федорову М.А.

Міністру Кабінету Міністрів України,

першому заступнику голови Урядового комітету

Немчінову О.М.

Міністру оборони України,

заступнику голови Урядового комітету  

 Умєрову Р.Е

 Копія:

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій  України

Міністерство економіки України

Міністерство юстиції України

Щодо розгляду проекту Закону України «Про внесення змін

до Податкового кодексу України та Закону України

«Про електронні комунікації» щодо рентної плати

за користування радіочастотним ресурсом України»              

Асоціація «Телекомунікаційна палата України», яка є об’єднанням провідних постачальників конвергентних послуг у сфері цифрових комунікацій, що створене з метою саморегулювання, сприяння розвитку в Україні сфери аудіовізуальних медіа послуг, цифрових медіа, Інтернету, засвідчує Вам свою повагу та звертається з наступного приводу.

Міністерством фінансів України розроблено проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та Закону України «Про електронні комунікації» щодо рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України» (далі – Законопроект), який під час громадського обговорення отримав численні зауваження від заінтересованих державних органів і громадськості, які не враховано розробником.

Законопроектом  передбачено відмінити з 01 січня 2024 року усі підвищувальні та понижувальні коефіцієнти (далі разом – Коефіцієнти), які застосовуються до ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України для стільникового зв’язку.

Наразі законопроект направляється на розгляд Урядового комітету з питань цифрової трансформації, інновацій, розвитку освіти, науки та технологій, охорони здоров’я, захисту довкілля та природних ресурсів, національної безпеки і оборони, азартних ігор та лотерей.

Асоціація просить не схвалювати поданий на розгляд Урядового комітету Законопроект, який є неприйнятним для ринку електронних комунікацій та економіки в цілому, адже у такій редакції він передбачає:

1) одномоментну відміну з 1 січня 2024 р. усіх Коефіцієнтів: призведе до різкої зміни умов оподаткування, дисбалансу і можливих конкурентних коливань на ринку електронних комунікацій та порушує вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України, ч. 3 ст. 27 Бюджетного кодексу України в частині введення в дію законопроекту;

2) збільшення розмірів рентної плати за користування радіочастотним спектром під час воєнного стану: становить загрозу для відновлення та розвитку мобільної інфраструктури, в тому числі на деокупованих територіях, покриття мешканців в сільській місцевості мобільним звʼязком для зменшення цифрового розриву, спроможністю операторів для забезпечення сталого функціонування критичних елементів власних мереж електронних комунікацій для сталого надання послуг абонентам у період блекауту;

3) нерівномірне збільшення податкового навантаження серед мобільних операторів: для окремих операторів очікується збільшення рентних платежів з наступного 2024 року на більше ніж 32%. Тоді як, тільки для одного оператора мобільного зв’язку, який має найбільший обсяг накопиченого радіочастотного спектру, передбачається зменшення податкових зобов’язань на 80,5 млн грн на рік. Бюджетні надходження плануються на рівні лише близько 53 млн. грн на рік, що суттєво нижче впливу на операторів;

4) збільшення фінансового ризику для бізнесу та інвесторів: невизначеність щодо податкового режиму та непостійність законодавства можуть знизити довіру до бізнес-середовища та зменшити інвестиційний потенціал країни;

5) вплив на формування цін для кінцевих користувачів у напрямку зростання: через різку зміну фінансових показників операторів очікується вплив на сферу інтересів громадян у доступі до електронних комунікаційних послуг.

При цьому законопроект не супроводжується достатніми фінансово-економічними обґрунтуваннями його результативності, аналізом впливу на всіх суб’єктів господарювання, громадян та державу, на продуктивність та конкурентоспроможність суб’єктів господарювання; вплив на інновації та розвиток; вплив на доступ до фінансів; вплив на обсяги інвестицій, у тому числі міжнародні, інвестиційні очікування; вплив на позиції України у міжнародних рейтингах та виконання міжнародних зобов’язань тощо.

Асоціація просить, не допустити схвалення Урядом рішень, що передбачають значне збільшення податкового навантаження на операторів мобільного зв’язку у період дії правового режиму воєнного стану, що є небезпечним для сфери електронних комунікацій, де існує значна потреба у фінансуванні для відновлення пошкоджених мереж і обладнання, підтримки сталого і якісного зв’язку, придбання, установки і обслуговування пристроїв резервного живлення, відновлення втраченої інфраструктури, що здійснюється без будь-якої зовнішньої підтримки, за рахунок власних капіталовкладень операторів.

 

Враховуючи вищевикладене, просимо при розгляді законопроекту на засіданні Урядового комітету з питань цифрової трансформації, інновацій, розвитку освіти, науки та технологій, охорони здоров’я, захисту довкілля та природних ресурсів, національної безпеки і оборони, азартних ігор та лотерей  не допустити його схвалення у поточній редакції, яка створює ризики і обмеження, що зумовлюють значні перешкоди щодо реалізації державної політики у сферах електронних комунікацій, інвестицій та сталості розвитку бізнесу.

З повагою

Директор                                                                            М. Пригорницька