від 07.02.2018 № 2247/1

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань інформатизації та зв’язку

Данченку О.І.

Копія: Національна комісія,

що  здійснює державне регулювання

у сфері зв’язку та інформатизації

 Щодо необхідності внесення змін

до Закону про доступ

Шановний Олександре Івановичу!

Висловлюючи Вам свою повагу, Телекомунікаційна палата України звертається з приводу наступного.

З 04.06.2017 Закон України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» набув чинності (далі – Закон про доступ), метою якого є встановлення правових, економічних та організаційних засад забезпечення доступу до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі для розташування технічних засобів телекомунікацій.

Разом з тим, протягом дії Закону про доступ та встановлення вже деякої практики застосовування його норм, виявлено необхідність внесення змін та доповнень, які уточнюватимуть окремі його положення, з метою однозначного застосовування.

На сьогодні, частиною п’ятою статті 17 Закону про доступ передбачено, що Методика визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу має, зокрема, встановлювати механізм визначення розміру плати за доступ у вигляді формули із пропорційним розподілом витрат власника інфраструктури об’єкта доступу між замовниками, якщо вони використовують одні й ті самі елементи інфраструктури об’єкта доступу.

Проте, на сьогодні відсутнє чітке визначення та розуміння, що саме можна віднести до елементів інфраструктури об’єкта доступу, зокрема, будівництва.

Так, наприклад, в більшості випадків тлумачення поняття «елементів інфраструктури об’єкта доступу» викликають непорозуміння між операторами, провайдерами телекомунікацій та представниками інфраструктури об’єктів, які перебувають у власності об’єднання співвласників багатоквартирного будинку при заключенні ними договорів з доступу в частині пропорційного розподілу витрат.

З метою однозначного розуміння норм Закону усіма учасниками ринку, в тому числі, власниками інфраструктури об’єкта доступу, просимо посприяти у внесенні змін до Закону про доступ, а саме до частини п’ятої статті 17. Редакція змін до Закону про доступ надається у вигляді порівняльної таблиці у додатку до цього листа.

Враховуючи вищевказане та відповідно до статті 15 Закону України «Про Комітети Верховної Ради України», просимо Вас Олександре Івановичу, зініціювати розробку та внесення на розгляд Верховної Ради України змін до Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» з урахуванням наданих вище пропозицій.

Щиро сподіваємося на Вашу підтримку.

З повагою,

Тетяна Попова, Голова Ради Асоціації

Завантажити Порівняльну таблицю змін до Закону

файл формату .docx