Лист від 27.03.2019 р. №2355
Комітет Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку
Комітет Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності
Комітет Верховної Ради України з питань промислової політики та підприємництва
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету
Комітет Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції
Комітет Верховної Ради України з питань європейської інтеграції
Щодо проекту ЗУ «Про внесення змін до
деяких законодавчих актів України щодо
скорочення переліку видів господарської діяльності,
що підлягають ліцензуванню»
(від 07.03.2019 № 10135)
Телекомунікаційна палата України, яка об’єднує гравців ринку цифрових комунікацій України, висловлюючи свою повагу звертається з приводу наступного.
У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню» (далі – проект Закону) від 07.03.2019 № 10135, яким, зокрема, передбачається замінити ліцензування видів діяльності у сфері телекомунікації на надання повідомлення суб’єктами господарювання, що здійснюють діяльність у сфері телекомунікацій, про початок провадження діяльності. Вказаний проект Закону внесений Кабінетом Міністрів України, а розроблений Міністерством економічного розвитку і торгівлі.
Перш за все, хочемо зазначити, що в цілому Телекомунікаційною палатою України підтримується необхідність спрощення започаткування і ведення бізнесу шляхом усунення зайвих обмежень в провадженні господарської діяльності у сфері телекомунікацій.
Разом з тим, враховуючи такі дерегуляційні норми проекту Закону пропонуємо доповнити редакцію проекту Закону нижче вказаними положеннями, що, вважаємо, будуть співрозмірним важелем впливу на суб’єктів, які не виконують й без того спрощені умови для ведення бізнесу, а саме:
– посилити відповідальність за здійснення діяльності без повідомлення про початок провадження діяльності (зміни до статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
– доповнити чітким зобов’язанням для суб’єкта господарювання, який здійснює діяльність у сфері телекомунікацій, щодо наявності офіційної сторінки в Інтернет (зміни до статті 42 Закону України «Про телекомунікації»). Така пропозиція стане логічною, оскільки, наприклад, пунктом 1.4. Основних вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг (затверджені Рішенням НКРЗІ від 29.11.2012 № 624) передбачено, що оператори, провайдери повинні оприлюднювати форми договорів та умови публічних договорів на своїх веб-сайтах і в місцях продажу послуг.
– посилити повноваження Регулятора щодо можливості застосування адміністративно-господарських санкцій до суб’єктів господарювання, що фактично надають телекомунікаційні послуги, за порушення законодавства у сфері телекомунікацій. Тобто, поширити повноваження регулятора не тільки на легальних операторів, провайдерів телекомунікацій, які внесені до Реєстру, а й на тих суб’єктів ринку, які здійснюють свою діяльність в «тіні» без реєстрації в НКРЗІ, не подають звітність тощо.
– доповнити статтю 75 Закону України «Про телекомунікації», у якій передбачено відповідальність за порушення законодавства про телекомунікації у вигляді вилучення прибутку, отриманого не тільки оператором, провайдером телекомунікацій, а й суб’єктом господарювання, що фактично здійснює діяльність у сфері телекомунікацій, зокрема, без повідомлення НКРЗІ.
Враховуючи вищевказане, просимо доопрацювати редакцію проекту Закону з урахуванням наданих асоціацією зауважень. Оскільки, вважаємо, що запропоновані зміни до проекту Закону призведуть до забезпечення рівності умов діяльності для всіх провайдерів та операторів телекомунікацій, а також виключення можливості надання таких послуг нелегальними провайдерами.
Пропозиції у вигляді чітко сформульованої редакції змін додаються.
Тетяна Попова, Голова Ради Асоціації