Від 21.05.2021 №2597
Заступнику голови Комітету Верховної ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки |
Безлугій М.В. |
|
Щодо удосконалення організаційно-правових
засад діяльності Служби безпеки України
Шановна пані Мар’яно!
Асоціація «Телекомунікаційна палата України» (далі – ТелПУ, Асоціація), яка є об’єднанням провідних постачальників конвергентних послуг у сфері цифрових комунікацій, підтримує рішучі кроки щодо реформи Служби безпеки України, що наразі впроваджуються.
При цьому, на думку Асоціації, не допустимим є реформування Служби безпеки України за умови значного впливу на громадський сектор, свободу Інтернету, протидію корупції, бізнес, права людини та інші сфери суспільного життя.
Насамперед, для учасників Асоціації ключовим питанням при удосконаленні організаційно-правових засад діяльності Служби безпеки України, є належний рівень захисту персональних даних абонентів, а будь-яке обмеження та/або блокування доступу до інформаційних ресурсів (сервісів) має здійснюватися виключно на підставі судового рішення. Досудове блокування інтернет-ресурсів суперечать законодавству, вимогам міжнародних правозахисних документів.
Крім цього, Європейський суд з прав людини (ЄСПЛ) досить чітко висловив свою позицію у рішеннях по справах Ahmet Yildirim v Turkey та Cengiz and Others v Turkey. Суд визнав порушення державою у випадках блокування сайтів в рамках кримінальних проваджень через наявність на них окремих потенційно протиправних матеріалів.
Також показовою є справа Вікіпедії проти Туреччини до ЄСПЛ через дворічну заборону сайту в країні, де ЄСПЛ визнав незаконною таку практику тотального блокування.
ТелПУ розглянуто оприлюднений Вами на персональній сторінці у Фейсбук законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про Службу безпеки України» щодо удосконалення організаційно-правових засад діяльності Служби безпеки України» (далі – законопроект), який планується до розгляду в Комітеті з питань національної безпеки, оборони та розвідки вже найближчим часом.
На думку Асоціації, деякі норми цього законопроекту, з огляду на практику взаємодії підприємств та Служби безпеки України, з огляду на вимоги законодавства і правової презумпції, насамперед, презумпції конституційності законів. У законопроекті містяться положення, які суперечать як Конституції України, так і іншим актам законодавства в частині забезпечення прав людини.
Порівняльна таблиця з пропозиціями та коментарями додається. Просимо врахувати зауваження та пропозиції Асоціації до законопроекту при розгляді та голосуванні в Комітеті.
З повагою
Голова Ради Асоціації Т.В. Попова
KPI_TelPU2021#1