Лист від 19.03.2018р. № 2259

Голові Дніпровської міської ради

Філатову Б.А. 

Голові Комітету ВРУ з питань інформатизації та зв’язку

Данченку О.І.

 

Шановний Борисе Альбертовичу!

Висловлюючи Вам свою повагу, асоціація «Телекомунікаційна палата України» з метою представництва спільних інтересів своїх учасників – провайдерів, операторів телекомунікацій – звертається з приводу наступного.

Як нам всім відомо, з 04.06.2017 набув чинності Закон України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» (далі – Закон про доступ). Прийняття вказаного Закону – це результат плідної та злагодженої роботи галузі та держави.

Принципи використання інфраструктури об’єктів будівництва, правила доступу до неї та підходи до формування вартості доступу визначені у вказаному Закону про доступ.

У свою чергу рішенням Виконавчого комітету Дніпровської міської ради  від 20.06.2017 р. № 135 було затверджено Порядок визначення розміру плати за доступ до інфраструктури об’єкта будівництва (житловий фонд, що перебуває у комунальній власності територіальної громади міста).

Разом з тим, пункт 6 вказаного рішення Виконавчого комітету Дніпровської міської ради не в повній мірі відповідає нормам Закону про доступ в частині визначення розміру плати за доступ до інфраструктури об’єкта будівництва враховуючи наступне.

Згідно із частиною третьою статті 17 Закону про доступ періодична плата за доступ може встановлюватись виключно за наявності додаткових витрат власника інфраструктури об’єкта доступу на утримання елементів інфраструктури об’єкта доступу, пов’язаних з наданим доступом.

Відповідно до пункту 3, 4 частини п’ятої статті 17 Закону про доступ методика визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу має, зокрема, встановлювати:

  • перелік прямих витрат власника інфраструктури об’єкта доступу, пов’язаних з утриманням елементів інфраструктури об’єкта доступу, якими користується замовник;
  • механізм визначення розміру плати за доступ у вигляді формули із пропорційним розподілом витрат власника інфраструктури об’єкта доступу між замовниками, якщо вони використовують одні й ті самі елементи інфраструктури об’єкта доступу.

Разом з тим, вказані вимоги Закону про доступ не враховані у рішенні Виконавчого комітету Дніпровської міської ради.

Крім того, звертаємо увагу, що статтею 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: організація недискримінаційного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності на договірній основі з підприємствами, на балансі яких перебуває ця інфраструктура, а також здійснення контролю за дотриманням підприємствами комунальної власності вимог законодавства щодо забезпечення на договірній основі безперешкодного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі, що перебуває у них на балансі, а також за правильністю обрахування плати за доступ. Виконавчим органам сільських, селищних, міських рад забороняється делегування цих повноважень з контролю суб’єктам господарювання.

Враховуючи вказане, просимо внести зміни до рішення Виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 20.06.2017 р. № 135 та передбачити:

  • перелік прямих витрат власника інфраструктури об’єкта доступу, пов’язаних з утриманням елементів інфраструктури;
  • механізм визначення розміру плати за доступ у вигляді формули із пропорційним розподілом витрат власника інфраструктури об’єкта доступу між замовниками, якщо вони використовують одні й ті самі елементи інфраструктури об’єкта доступу.

З повагою,

Тетяна Попова, Голова Ради Асоціації                 

KPI_TelPU#2