Від 19.08.2022 № 2700

 Голові Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України

Щиголю Ю.Ф.

 

Щодо забезпечення свободи спілкування

абонентів протягом дії режиму воєнного стану

 Шановний Юрію Федоровичу!

Асоціація «Телекомунікаційна палата України» (надалі – ТелПУ), яка є об’єднанням провідних постачальників конвергентних послуг у сфері цифрових комунікацій, що створене з метою саморегулювання, сприяння розвитку в Україні сфери цифрових аудіовізуальних послуг, цифрових медіа, Інтернету, засвідчує Вам свою високу повагу. Звертаємося до Вас з ініціативи учасника ТелПУ – товариства з обмеженою відповідальністю «лайфселл» (надалі – Товариство), з питання, яке має безпосередній вплив на забезпечення зв’язку для громадян України на період дії режиму воєнного стану.

Вже шостий місяць триває героїчний спротив українців військовій агресії з боку російської федерації. У таких умовах зв’язок перетворився з комерційної послуги на життєву необхідність: отримувати сповіщення про повітряні тривоги, координувати зусилля для допомоги військовим і навіть повідомляти про дії та місцеположення ворога.

Впевнені, що в таких умовах основне завдання індустрії електронних комунікацій – забезпечити українцям право на вільне спілкування, незважаючи на виклики воєнного часу. І учасники ТелПУ зі свого боку роблять все можливе, щоб надати цю свободу своїм абонентам.

Так, Міністерство цифрової трансформації України 28 липня 2022 року оприлюднило дослідження Світового банку, згідно якого прямі збитки нашої індустрії внаслідок руйнування мереж склали 0,71 млрд дол. США, а відновлення мереж до довоєнного стану потербуватиме ще 1,79 млрд дол. США інвестицій. І це тільки попередні розрахунки, які можуть зростати залежно від перебігу військових дій.

Незважаючи на такі втрати, наша індустрія продовжує виконувати стратегічні для держави завдання, такі як:

  • оперативне відновлення та розширення мереж, щоб забезпечувати безперебійний зв’язок для українців;
  • забезпечення стабільності та якості надання послуг в умовах неочікуваної міграції населення в безпечні регіони;
  • покриття мобільним зв’язком та швидкісним мобільним інтернетом залізничних та автомобільних шляхів;
  • забезпечення швидкісним інтернетом укриттів, зокрема, у школах, лікарнях тощо;
  • забезпечення можливості залишатися на зв’язку для українців як в Україні, так і за кордоном, незважаючи на їхню можливість поповнити рахунок, через надання безкоштовних послуг.

На жаль, оператори несуть суттєві втрати не лише від дій ворога, а й від неефективного регулювання оптового ринку під час війни.

Мова про завищений рівень такси термінації трафіку (ставки, за якою оператори розраховуються між собою за міжмережеві дзвінки, надалі – Такса). Під час війни потреба в дзвінках на всі мережі значно зросла, тоді як наші компанії намагаються надавати зв’язок всім абонентам, незалежно від факту поповнення рахунку. Як результат – компанії несуть суттєві втрати, що має прямий негативний вплив на ефективність виконання зазначених вище завдань.

Один з яскравих прикладів – зменшення обсягу безкоштовних послуг для абонентів мобільного зв’язку. Для того, щоб українці залишалися на зв’язку навіть без поповнення, на початку вторгнення деякі оператори нараховували своїм абонентам безкоштовні пакети послуг, зокрема, певний обсяг дзвінків на всі мережі. На жаль, вже з квітня вони вимушені були поступово скасовувати або суттєво обмежувати обсяг такої допомоги внаслідок фінансових втрат.

Враховуючи вищенаведене, з метою забезпечення вільного та безперебійного спілкування українців під час війни від імені Асоціації «Телекомунікаційна палата України» просимо Вас:

  1. Доручити Національному центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) видати Розпорядження і встановити плату за послуги термінації національного трафіку для мобільного голосового зв’язку та для фіксованого голосового зв’язку – на рівні 0 грн./хв., до завершення дії режиму воєнного стану;
  2. Скоординувати якнайшвидше впровадження цього рішення з Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій (НКЕК).

Сподіваємося на якнайшвидше вирішення питання і вдячні за підтримку галузі та народу України.

 З повагою

Голова Ради Асоціації                                                                       Т.В. Попова

Голосували:

“ЗА” – 2 (ТОВ “Емплот”, ТОВ “лайфселл”);

“ПРОТИ” – 0;

“УТРИМАЛИСЬ” – 0;

“НЕ БРАЛИ УЧАСТЬ У ГОЛОСУВАННІ” – решта учасників асоціації.