Запрошуємо всіх провайдерів програмної послуги, телерадіоорганізації, дистриб’юторів телеканалів/телепрограм приєднатися до обговорення Правил професійної етики в конкуренції на ринку програмної послуги, в сфері платного ТБ (https://telpu.com.ua/news/year2015/1375), які стануть потужним механізмом саморегулювання ринку. Готовність підписання вже задекларували такі компанії – лідери ринку цифрових комунікацій, як Воля, MEGOGO, VIASAT, ТОВ «Датагруп».
Однозначну підтримку в разі потреби впровадження таких Правил висловили також Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення та Торгово-промислова палата України.
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, зі свого боку, запропонувала виступити також і платформою для обговорення та реалізації таких Правил.
Метою розробки відповідних Правил є відмова від будь-яких дій у конкуренції, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності.
Яким чином Правила зможуть вплинути на правила гри на ринку? Експерти Телекомпалати і учасники Асоціації впевнені, що впровадження Правил сприятиме розвитку ефективної конкуренції на ринку ТВ послуг: без демпінгу і піратства, сприятимуть встановленню рівних умов ведення бізнесу.
Підписання Правил учасниками означатиме визначення основних норм поведінки підприємств ринку платного телебачення і відкрито демонструватиме їх дії при вирішенні конфліктних ситуацій, які виникають у зв’язку з несумлінною і антиконкурентною поведінкою на ринку.
«Так, на жаль, сьогоднішній ТВ-ринок і апробовані на ньому методи не можна на 100% назвати етичними і цивілізованими. Норми поведінки на ринку залишають бажати кращого, а різні точкові «щеплення» поки не особливо допомагають. Сьогодні сфера платного ТБ може вилікуватися тільки через саморегулювання – гравці повинні самі усвідомити причини і виробити їх усунення, благо яскраві приклади вже в нашій практиці є. Наприклад, в минулому році асоціації провайдерів програмної послуги, а також провайдери та дистриб’ютори підписали Меморандум про захист неповнолітніх при наданні програмних послуг» – коментує директор Телекомпалати Костянтин Гріцак.
Правила професійної етики вже розроблені в багатьох галузях, наприклад, зовнішня реклама, послуги мобільного зв’язку, торгівля продовольчими товарами, алкогольними напоями, продаж авіаційних перевезень, виготовлення і реалізація кондитерських виробів і кави в Україні і т.д.
Як зазначив Голова Української асоціації операторів зв’язку «Телас» Леонід Ошеров, після затвердження і підписання Правил поведінки операторів і провайдерів телекомунікацій під час рекламування послуг рухомого (мобільного) зв’язку, які були узгоджені Антимонопольним комітетом України (рішення АМКУ від 19.08.2010 № 420-р ), взаємини між операторами вийшли на абсолютно новий рівень довіри.
Наслідком проведеної роботи в цьому напрямку стала відсутність протягом останніх п’яти років звернень Антимонопольного комітету України до операторів мобільного зв’язку з питань порушень при рекламуванні їхніх послуг.
Керуючись куди більш ніж вдалою практикою виконання вже підписаних правил професійної етики в різних сферах, можна зробити висновок, що підписання Правил професійної етики в конкуренції на ринку програмної послуги, у сфері платного телебачення – це невід’ємний крок до встановлення чесних правил гри між провайдерами програмної послуги.
Якщо виникли питання або побажання до тексту Правил, прохання звертатися по e-mail: a.novak.tpu@gmail.com, тел./факс: (044) 497 20 91.
Правила професійної етики у конкуренції на ринку програмної послуги, у сфері платного телебачення