Близько місяця тому представники телекомунікаційного ринку озвучили НКРЗІ основні проблеми сегменту ШСД і механізмів його регулювання. Однією з них провайдери назвали велику кількість показників якості своїх мереж, які їм необхідно вимірювати на постійній основі відповідно до нормативних актів. Сьогодні існує 13 таких показників.
Безсумнівно, якість послуг, як відзначають НКРЗІ, – це ключовий аспект розвитку конкуренції на ринку. Однак для контролю якості досить вимірювання чотирьох показників, що є загальноєвропейською практикою. Тому 31 липня на нараді в НКРЗІ провідні асоціації, зокрема Телекомпалата України, до складу якої входить компанія ВОЛЯ, запропонували зменшити кількість показників якості послуги до 4, а саме:
1. швидкість відправки/отримання даних;
2. час передачі пакетів;
3. варіація часу передачі пакетів, т.з. джиттер;
4. втрата пакетів.
Асоціації також запропонували скласти акт публічної угоди (меморандум) між операторами і провайдерами, в якому будуть визначені дані показники і їх стандартні значення, а також представлений перелік сервісів для їх самостійної перевірки споживачем.
Директор Телекомпалати України Костянтин Гріцак зазначив, що впровадження таких показників і підписання меморандуму буде свідчити про досягнення угоди і взаєморозуміння галузі і регулятора. В кінцевому підсумку це забезпечить не тільки реальний контроль якості телекомунікаційних послуг та задоволення попиту споживачів, а й посприяє розвитку конкуренції та забезпеченню рівних умов діяльності суб’єктів господарювання всіх форм власності.
Такий акт не є регуляторним, але може встановлювати «правила гри» для операторів і провайдерів, які його підписали, і може стати дієвим механізмом для реального захисту інтересів споживачів послуг.
«Сьогодні інтернет-провайдером може назвати себе практично будь-який – трохи грошей, знайомий IT-шник і ось уже витою парою затягнуть під’їзд (або фасад, що теж не рідкість), – каже про цю ініціативу президент компанії ВОЛЯ Сергій Бойко. – Але погодьтеся, що цього недостатньо, щоб забезпечити доступ до міжнародної системи Інтернет і той рівень сервісу, який не змусить споживача, покористувавшись одним або двома такими «провайдерами», розповідати, що «в Україні немає якісного Інтернету». Для цього провайдерам потрібно не тільки добре працювати, вимірюючи і підвищуючи рівень якості своїх послуг, але і надати можливість споживачам контролювати якісні показники одержуваної послуги. Бойко впевнений, що для забезпечення прозорої конкуренції, яка завжди несе вигоду для абонента, список таких показників необхідно зробити єдиним, при цьому вони повинні бути простими і зрозумілими для споживача. «В пропозиції від асоціацій якраз зазначено той механізм контролю, який є нормою в Європі. Впровадженням цих критеріїв ми посприяємо і тому, щоб Україна виконала всі умови договору про асоціацію з ЄС», – резюмував Сергій.