Лист від 07.12.2020 р. № 2557                                                   

Народному депутату України

Голові підкомітету з питань розвитку конкуренції

Л.А. Буймістер

Комітет ВРУ з питань економічного розвитку 

Антимонопольний комітет України

Щодо принципових зауважень до проекту Закону

«Про внесення змін до деяких законів України

щодо реформи законодавства про захист економічної конкуренції»

Телекомунікаційна палата України, яка об’єднує провідних гравців ринку цифрових комунікацій України, звертається до Вас з приводу наступного.

Як нам стало відомо, 03 листопада у Комітеті ВРУ з питань економічного розвитку було розпочато публічне обговорення першого етапу реформи законодавства про захист економічної конкуренції та представлено доопрацьований законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо реформи законодавства про захист економічної конкуренції», який згідно інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті АМКУ, має дати старт реформі Антимонопольного комітету та всієї конкуренційної політики держави.

Проте, після аналізу вказаного проекту Закону нами зроблено висновок, що більшість положень містять не властиві для АМКУ функції та повноваження, наприклад, в частині перевірки місць проживання та іншого володіння осіб, забезпечуються безперешкодним доступом до приміщень підприємств, до місць зберігання інформації, що перебуває у володінні, та/або користуванні, та/або розпорядженні суб’єкта господарювання (комп’ютерів, засобів електронної комунікації та зберігання інформації, серверів, сейфів, робочих місць працівників тощо), накладати арешт або вилучати предмети чи інші носії інформації, опломбовувати (опечатувати) приміщення, системи комунікації чи місця зберігання інформації, проводити огляд приміщень та інших володінь суб’єктів господарювання, об’єднання, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, а також викликати посадові особи підприємств для надання пояснень.

Тобто, АМКУ наділяється повноваженнями, які віднесені до повноважень правоохоронних органів та визначаються кримінально-процесуальним законодавством, а тому таке уповноваження містить незбалансоване розширення компетенції.

Також проектом Закону передбачаються повноваження (зміни до статті 36 Закону України «Про захист економічної конкуренції»), які мають ознаки розширених дискреційних повноважень, що містять корупційні ризики та корупціогенні фактори відповідно до норм ЗУ «Про запобігання корупції» та Методології проведення антикорупційної експертизи, що затверджена наказом Міністерства юстиції України 24.04.2017 № 1395/5.

Крім того, наділення АМКУ такими повноваженнями суперечить пункту 8 статті 92 Конституції України, а також статті 3 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», якою визначені основні завдання Антимонопольного комітету України щодо участі у формуванні та реалізації конкурентної політики.

Враховуючи вказане, вважаємо, що такі не властиві та не збалансовано розширені повноваження потребують виключення із проекту Закону, а положення законопроекту потребують широкого обговорення із профільними асоціаціями та бізнес об’єднаннями підприємств.

Пропозиції до редакції проекту Закону надсилаємо у додатку до листа та будемо вдячні за подальше залучення до обговорення тексту проекту Закону.

З повагою

Голова Ради Асоціації                                                                 Т.В. Попова

KPI_TelPU2020#3