Лист від 06.08.2019 № 2372/1

ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ «СЛУГА НАРОДУ»

ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА – ЗА ЖИТТЯ»

ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ «ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ»

ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ’ЄДНАННЯ «БАТЬКІВЩИНА»

ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ «ГОЛОС»

 Щодо стратегічних напрямків у законодавчих ініціативах

з розвитку сфери ІКТ та надання послуг платного телебачення

Асоціація «Телекомунікаційна палата України», яка об’єднує провідних операторів та провайдерів ринку цифрових комунікацій України, вітає вашу політичну силу з перемогою на позачергових виборах народних депутатів України і входженні до складу Верховної Ради України IX скликання.

Вважаємо, що одним з головних пріоритетів при проведенні перезавантаження  системи державного управління та економічних перетворень повинно стати впровадження якісних структурних змін та вирішення ключових проблемних питань, у тому числі, сфери інформаційно-комунікаційних технологій та надання послуг платного телебачення.

Так, зокрема у Верховній Раді України VIII скликання було вперше створено профільний Комітет, який став дієвим майданчиком для обговорення прогресивних ідей для розвитку галузі та інновацій. Представники Комітету були активними учасниками галузевих заходів, на яких телекомунікаційний ринок знайшов діалог з державою. Тому, звертаємося з пропозицією підтримати подальший розвиток ІКТ та передбачити у переліку Комітетів Верховної Ради України нового скликання Комітет Верховної Ради України, який буде опікуватися питаннями інформатизації та зв’язку.

Крім того, з урахуванням поточної ситуації, звертаємося з пропозиціями до першочергових законодавчих ініціатив, що потребують підтримки у Верховній Раді України нового скликання. Пропозиції та шляхи їх вирішення надсилаємо у додатку до цього листа.

Вказані законодавчі ініціативи не втрачають актуальності та потребують подальшої підтримки у Верховній Раді України.

Ми зі свого боку, як профільна Асоціація, просимо залучати нас до обговорення реформ у сфері ІКТ та сподіваємося на плідну і конструктивну співпрацю, а також висловлюємо готовність у надані активної експертної допомоги у розробці текстів законопроектів, що будуть направлені на розбудову цифрової економіки та суспільства України!

 З повагою,  

Голова Ради Асоціації                                                                    Т.В. Попова

ОПИС ПРОБЛЕМИ

Неефективність, розпорошеність та дублювання функцій державної політики у сфері ІКТ.

ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ

Однією з причин неефективності державної політики у сфері ІКТ є те, що безсистемно діють відразу кілька державних органів – Держспецзв’язку, Державне агентство з питань електронного урядування України, Міністерство інфраструктури України та підрозділи декількох Міністерств – Міністерства освіти та науки, Міністерства юстиції України, та інші. Така розпорошеність функцій призводить до дублювання функцій та бюрократичного хаосу.

Пропонуємо реформування ряду державних органів та на їх базі створити єдиний  центральний орган виконавчої влади для формування та реалізації державної політики у сферах інформатизації, телекомунікацій, радіочастотного ресурсу України, поштового зв’язку, інформаційної безпеки та кібербезпеки та єдиного електронного простору.

На нашу думку, питання щодо створення єдиного центрального органу виконавчої влади є назрілим і давно очікується телекомунікаційною бізнес-спільнотою, адже такі кроки відповідають європейським тенденціям розвитку та практиці.

Крім того, за рахунок консолідації функцій, оптимізації робочих місць та приміщень прогнозована сума економії Державного бюджету може складати до 1, 5 млрд. грн.

ЗАВДАННЯ

Реформувати ряд державних органів та на їх базі створити єдиний  центральний орган виконавчої влади для формування та реалізації державної політики у сферах інформатизації, телекомунікацій, радіочастотного ресурсу України, поштового зв’язку, інформаційної безпеки та кібербезпеки та єдиного електронного простору.

Довідково: Положення щодо його створення були передбачені Рекомендаціях спільних слухань Комітету та Управління комп’ютеризованих систем Апарату Верховної Ради України на тему: «Запровадження цифровізації у Верховній Раді України» від 18.04.2018, проекті Постанови про Звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України щодо створення Міністерства з питань інновацій, цифровізації та майбутнього України – центрального органу виконавчої влади для забезпечення формування та реалізації державної політики у сферах розвитку суспільства, інновацій, інформатизації, електронних комунікацій, радіочастотного ресурсу України, поштового зв’язку, інформаційної безпеки та кібербезпеки, єдиного електронного простору (реєстр. № 10297 від 16.05.2019)

ОПИС ПРОБЛЕМИ

Застаріле законодавство у сфері телекомунікацій та радіочастотного ресурсу, що створює бар’єри для подальшого розвитку галузі.

ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ

На сьогодні, чинне законодавство у вказаних галузях не гармонізовано з Директивами ЄС, що призводить до невиконання Україною Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС, правових неузгодженостей та колізій, необґрунтованих регуляторних бар’єрів  в сфері телекомунікацій та радіочастотного ресурсу.

У сфері телекомунікацій: необхідно забезпечити реєстраційний принцип для здійснення діяльності в сфері телекомунікацій, незалежність Регулятора (НКРЗІ), остаточно та на рівні Закону передбачити «принцип єдиного електронного вікна» для подання звітності та інші. Також необхідно запровадити сучасний принцип негеографічного розподілу та використання номерного ресурсу у фіксованому телефонному зв’язку.

У сфері використання радіочастотного ресурсу: забезпечити принцип технологічної нейтральності при використані радіочастотного ресурсу, гармонізувати процедури виділення та перерозподілу (рефармінгу) радіочастотного ресурсу з вимогами законодавства ЄС та інші.

ЗАВДАННЯ

Розробка (доопрацювання) законопроектів «Про електронні комунікації» та «Про радіочастотний ресурс» з подальшим широким обговорення із заінтересованими профільними телекомунікаційними асоціаціями.

Довідково: У ВРУ VIII скликання були внесені такі законопроекти, які в цілому підтримувалися Асоціацією, а саме:

– реєстр. № 5285 від 18.10.2016 –  системний законопроект, який потребує  внесення у ВРУ нового скликання після доопрацювання профільними асоціаціями та експертами, в тому числі і з урахуванням деяких норм нового європейського цифрового кодексу

– реєстр.№ 5051 від 30.08.2016, редакція якого була за результатами широкого обговорення з експертами доопрацьована.

ОПИС ПРОБЛЕМИ

Технологічно застаріле законодавство у сфері телебачення і радіомовлення.

ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ

На сьогодні, чинним Законом України «Про телебачення і радіомовлення»  не враховується технологічний розвиток та поява нових видів аудіовізуальних медіа-сервісів, європейські принципи державного регулювання щодо створення і розповсюдження аудіовізуальних медіа-сервісів.

Так, законодавство потребує оновлення в частині забезпечення норм щодо принципу технологічної нейтральності, реєстраційного принципу входу в ринок, рівними підходами до регулювання.

ЗАВДАННЯ

Розробка (доопрацювання) законопроекту «Про аудіовізуальні медіа-сервіси» з подальшим широким обговорення із заінтересованими профільними асоціаціями.

Довідково: У ВРУ VIII скликання було внесено законопроект рестр. № 7397 від 14.12.2017, який може бути взято за основу для подальшого доопрацювання.

Вважаємо, що концепція, яка закладена у проекті Закону є прогресивною та надає можливість оновити застарілі положення Закону України «Про телебачення і радіомовлення» з урахуванням технічного розвитку та появи нових аудіовізуальних медіа.

Його реєстрація є вкрай важливою подією для індустрії, про що неодноразово нашою Асоціацією зазначалося. Разом з тим, проект містить суттєві недоліки, які обговорювалися під час низки індустріальних дискусій

Тому, редакція проекту Закону потребує детального обговорення.

ОПИС ПРОБЛЕМИ

Пошкодження та крадіжки телекомунікаційного обладнання та  мереж.

ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ

Проблема пошкодження та крадіжок телекомунікаційних мереж існувала завжди, але останніми роками вона стала ще більш масштабною. Оскільки, саме такі крадіжки стали вже окремими «видом» бізнеса зловмисників, а в свою чергу, оператори і провайдери телекомунікацій вимушені щомісяця витрачати мільйони гривень на відновлення своєї інфраструктури.

Крім того, вважаємо, що вказані пошкодження та крадіжки – це, в першу чергу, і втручання в роботу критичної інфраструктури, що становить загрозу життю, безпеці громадян та країни.

ЗАВДАННЯ

Пропонуємо розглянути як першочерговий проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо операцій з металобрухтом та посилення відповідальності за викрадення телекомунікаційного обладнання)».

Довідково: У ВРУ VIII скликання було внесено законопроект рестр. № 8544 від 03.07.2018, редакція якого підтримується усіма профільними асоціаціями, про що неодноразово направлялися звернення.

ОПИС ПРОБЛЕМИ

Відсутність єдиної системи публічних електронних реєстрів.

ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ

Відсутність єдиного правового поля для функціонування та інформаційної взаємодії державних, комунальних та інших реєстрів, кадастрів та інформаційних систем.

ЗАВДАННЯ

Пропонуємо взяти концептуально за основу та  доопрацювати, внесений у ВРУ VIII скликання законопроект реєстр. № 8602 від 13.07.2018 (з подальшим перевнесення до ВРУ нового скликання).

ОПИС ПРОБЛЕМИ

Відсутність у законодавстві України таких понять, як системи хмарних обчислень та надавача хмарних послуг, визначення їх правового статусу.

ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ

На сьогодні, відсутні умови для ефективнішого використання державних ресурсів, якими володіють органи державної влади, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб’єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов’язковими для виконання, державні підприємства, установи та організації.

Внаслідок згаданого також стримується і сам розвиток інформаційно-комунікаційних технологій в Україні, зокрема у сфері електронного урядування, освіти та науки.

Відкриття доступу до використання нових технологій, зокрема стосовно систем хмарних обчислень та надійних засобів захисту інформації, дозволить якісно розширити інструментарій захисту, який може використовуватися для забезпечення інформаційної безпеки держави.

Крім цього, використання систем хмарних обчислень сприятиме зменшенню витрат на побудову та розширення суб’єктами владних повноважень власних обчислювальних потужностей для зберігання значного масиву інформації, з якою вони працюють. Ізольованої обробки потребуватиме лише державна таємниця.

ЗАВДАННЯ

Взяти за основу та доопрацювати проект Закону України реєстр. № 4302 від 24.03.2016 «Про внесення змін до деяких законів України (щодо обробки інформації в системах хмарних обчислень), внесений у ВРУ VIII скликання.