Про смаколики ми вже з вами поговорили, але найсмачніший десерт ми приберегли на самий кінець наших антигравітаційних хронік! Отже «прогресивною» родзинкою нашого індустріального воркшопу стала команда «Premium», а її лідер Олександр Арутюнян здобув заслужену перемогу за найкращу презентацію командної роботи. Нагадаємо, провокаційне запитання «Маленький провайдер – маленький за розміром чи за розумом?» і склад нашої амбіційної команди з не менш амбіційним гаслом «Progressive» – Анатолій Пятніков, Євген Даниленко, Валентин Шевчук та капітан Олександр Арутюнян.

Лідер команди «Premium» розпочав свій оригінальний виступ зі створення портрету пересічного провайдера: не має сотень тисяч клієнтів, зазвичай недооцінює себе та не вірить в те, що розмір – не головне. Олександр порадив таким провайдерам глянути на свої «недоліки» під іншим кутом, адже невеликий розмір компанії має свої переваги:

  • маневреність, або швидкість прийняття стратегічних та оперативних рішень;
  • відсутність симптомів «хвороби великої компанії»;
  • ексклюзивність та індивідуальний підхід до клієнтів.

А тепер що, власне, потрібно зробити країні, бізнесу, суспільству, щоб маленькі провайдери «порозумнішали»? Спочатку Олександр процитував відоме українське прислів’я «Чому дурні? Бо бідні!.. А чому бідні? Бо дурні!», і лише потім перейшов до step-by-step інструкції, занотовуйте 🙂

  1. Маленький провайдер повинен негайно припинити демпінг, підвищити ціни на послуги та сформувати власний бюджет, за допомогою якого він зможе не лише провести модернізацію обладнання, а й перейти від сірого до білого окрасу (помітьте, на скільки тісно пов’язані абсолютно усі антигравітаційні запитання).
  2. Регулятор повинен координувати, а не регулювати і (логічно) стати координатором, що вже не так сильно буде лякати маленького провайдера.
  3. Якщо раптом держава вирішить впровадити чергові «покращення», то повинна й створити наглядову структуру з представників бізнесу, силових підрозділів, телеком- медіа- та інших професійних асоціацій. Така структура повинна замінити регулятор при необхідності прийняття зважених рішень в екстреній ситуації. (Хм, «покращення» у нас прирівнюються до екстреної ситуації… “Совпадение? Не думаю”).

І в якості бонусу від команди «Premium» – чому маленький провайдер приховує розмір своєї абонентської бази? Відповідь проста: маленький провайдер боїться, що правовласник змусить його сплатити роялті, на яке у провайдера нема грошей, тому що він демпінгує та не піднімає цін. І якщо провайдер бідний, то жодний регулятор, жодний телевізійний дистриб’ютор не змусять його показати реальну кількість абонентів…

Ось так, простими словами Олександр розповів про складні (на перший погляд) процеси, що вже не перший рік відбуваються в нашій індустрії. Беззаперечна перемога дісталась Олександру Арутюняну не лише за красномовність, з його виступу ми відмітили не лише ефектну презентацію, а й невпинне бажання Олександра усі ці кроки втілити в життя.

Тож хочемо вірити, що скоро у маленького провайдера з’явиться інша назва – «бутіковий провайдер преміум-класу»!