1.1. Забезпечити включення/виключення норм у прийнятній для учасників Асоціації редакції у разі прийняття проєктів Законів:

  • Про внесення змін до ЗУ «Про хмарні послуги»;
  • Про внесення змін до ст. 115 ЗУ «Про електронні комунікації» (щодо заборони демонтажу елком мереж в умовах надзвичайного та воєнного стану;
  • Про внесення змін до Податкового кодексу щодо рентної плати за використання РЧС;
  • Про кібербезпеку, НТМ, тощо;
  • сфери регулювання трудових відносин;
  • інших профільних законопроєктів.

Брати участь у заходах з імплементації ЗУ «Про критичну інфраструктуру» з метою унеможливлення покладення на операторів невиправданих витрат.  

1.2. У випадку розробки та прийняття законодавчих змін, відстоювати позицію асоціації, що будь-яке обмеження доступу до нелегальних ресурсів здійснюється виключно за рішенням суду постачальниками хостингу та/або реєстраторами доменних імен, оператори/провайдери телекомунікацій не несуть відповідальності за зміст контенту, який передається їх мережами.

1.3. Сприяти запровадженню економічно обґрунтованих тарифів на користування ККЕ.

1.4. Сприяти прийняттю змін до Закону про доступ до інфраструктури в інтересах учасників.

1.5. Сприяти скасуванню дискримінаційних підходів в оподаткуванні сфери телекомунікацій та медіа. Сприяти впровадженню передбачуваності податкового законодавства  при використанні РЧС , за умови ґрунтовного аналізу механізмів формування податків в європейських країнах та запровадження методики або принципів перегляду розміру таких податків.

Сприяти у розробці та прийнятті нормативно правових актів щодо спрощення для сфери телекомунікацій адміністрування податків, максимального поширення електронного документообігу та інше.

Відстежувати та у випадку розробки/прийняття законодавчих змін, відстоювати позицію асоціації щодо  недопущення підвищення податкового навантаження на платників податків (зокрема шляхом індексації ставок податків, ренти, а також будь-яких інших змін в умовах оподаткування, що зумовлюють різке підвищення податків) з метою створення умов для розвитку електронних комунікацій, післявоєнної відбудови. Підтримувати направлення отриманих державою податків на розвиток індустрії.

 

1.6. Сприяти створенню технологічно нейтральної правової основи регулювання діяльності у сфері телекомунікацій та РЧС (в тому числі в радіочастотному спектрі 2100 МГц), підтримувати впровадження принципу технологічної нейтральності під час прийняття будь-яких державницьких рішень, з урахуванням інтересів усіх учасників асоціації.

1.7. Сприяти законодавчому забезпеченню мережевого нейтралітету.

1.8. Сприяти встановленню однакових підходів до регулювання іноземних та вітчизняних медіа.

1.9 Відстежувати законодавчі зміни щодо вимірювання якості надання послуги Інтернет та інформувати про такі зміни учасників Асоціації.

1.10. Відстежувати законодавчі зміни щодо визначення показників якості електронних комунікаційних послуг  з метою недопущення необґрунтованих вимог, яких неможливо дотриматись.

1.11. Сприяти удосконаленню регуляторної звітності у сфері електронних комунікацій з метою її спрощення, забезпечуючи прозорість ринку та конкурентного середовища.

1.12. Підтримувати процес збереження удосконаленої процедури перенесення абонентського номеру (MNP) та впровадження європейських підходів: спрощення, мінімізація терміну портації,  можливості перенесення знеособлених абонентів за умови ідентифікації у реципієнта, спрощення уніфікованого повідомлення при дзвінках на перенесені номери.

1.13. Підтримувати  підвищення прозорості ринку шляхом збереження регіональної звітності щодо доходів та активації абонентів мобільних операторів..

1.14. Сприяти прийняттю Закону про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо оподаткування постачання міжнародних електронних комунікаційних послуг та послуг міжнародного роумінгу, які надають оператори електронних комунікацій України на користь іноземних операторів електронних комунікацій) (законопроєкт № 2041 від 03.09.2019 та інші ініціативи).

1.15. Сприяння зменшенню податкового навантаження – (не)індексація ренти, звільнення від ренти на окупованих територіях, звільнення від ПДВ і ПФ безкоштовних послуг тощо.

1.16. Сприяння свободі спілкування абонентів незалежно від напрямку дзвінка, наближеню частки міжмережвого трафіку до європейського рівня, усуненню диференціації вартості внутрішньо- та міжмереживих дзвінків,  зниженню ставки термінації (MTR).

1.17. Сприяти  збереженню підходу до відсутності регулювання такс термінації вхідного міжнародного трафіку голосової телефонії.

1.18. Сприяти забезпеченню сталості та прогнозованості податкового законодавства, в тому числі, але не обмежуючись, шляхом недопущення індексації ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та недопущення відміни понижувальних коефіцієнтів ефективного використання, які застосовуються до ставки рентної плати за 1 МГц смуги радіочастот.

1.19. Сприяти вжиттю заходів щодо врахування позиції операторів при погодженні відповідними державними органами Рішення  НКРЗІ № 495 від 15.12.2020 «Про схвалення доопрацьованого проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг» щодо удосконалення правил надання контент-послуг».

1.20.  Сприяти прийняттю нових Правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг відповідно до Закону України «Про електронні комунікації» у редакції, яка буде враховувати позицію учасників асоціації.

1.21. Сприяти проведенню аналізу недоліків норм Закону України «Про публічні закупівлі» та подальшому напрацюванні змін до нього.

1.22. Сприяти внесенню змін до Наказу Міністерства економіки України щодо скасування надмірної звітності ТРО щодо використаних творів.

1.23. Сприяти недопущення появи нових обмежуючих регуляторних змін, які ускладнюють вихід на ринок України іноземних програм.

1.24. Сприяти недопущенню спотворення конкуренції шляхом покладання на державні (відомчі) підприємства можливості надання послуг електронних комунікацій, які вже надаються комерційними операторами. Ініціювати відповідні зміни до ЗУ про забезпечення кібербезпеки.

1.25. Брати участь у розробці законопроектів про умовний доступ.

 1.26. Підтримувати визнання регуляторним органом та Антимонопольним комітетом України існування проблеми цінової диференціацїї між внутрішньомережевими дзвінками та дзвінками на інші мережі та сприяти ліквідації такої практики постачальниками послуг.

 1.27. Сприяти забезпеченню стабільності податкового законодавства шляхом розробки Методики розрахунку рентної плати за користування радіочастотним спектром та збереження дії спектральних коефіцієнтів.

 1.28. Сприяти забезпеченню прозорого та справедливого ліцензування РЧР в діапазонах 700/2300/2600/3500 МГц та участі в тендерах.

1.29. Сприяти впровадженню технологічної нейтральності в радіочастотному спектрі 2100 МГц.

1.30. Брати участь в розробці нормативно-правових актів щодо долучення України до внутрішнього ринку електронних комунікацій ЄС («Роумінг як вдома») з метою дотримання прав та інтересів українських операторів.

1.31.   Відстежувати законодавчі зміни щодо забезпечення сталості функціонування мереж з метою недопущення необґрунтованих вимог, яких неможливо дотриматись