Від 19.12.2022 № 2732

 Адміністрація Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України

 Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій

 Національна комісія, що здійснює державне регулювання

у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку

 Мініністерство цифрової трансформації

  

Щодо зменшення звітного навантаження

Асоціація «Телекомунікаційна палата України», яка об’єднує учасників ринку електронних комунікацій, звертається з приводу наступного.

24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IХ.

3 березня 2022 року прийнято Закон України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни», яким, зокрема, установлено, що: фізичні особи, фізичні особи – підприємці, юридичні особи подають облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства в документальній та/або в електронній формі, протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи.

У зв’язку з прийняттям вказаного закону Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (далі – НКЕК) було видано офіційне узагальнене роз’яснення, яким підтверджено  можливість подання звітності до НКЕК постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг в електронній формі протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності із звільненням від застосування адміністративно-господарських санкцій.

Разом з тим, незважаючи на встановлені законодавством послаблення щодо можливості неподання обов’язкової звітності, фактичне  навантаження на постачальників не зменшилося через необхідність подання відповідей на чисельні запити державних органів (військових цивільних адміністрацій, обладміністрацій, НЦУ, а також НКЕК) щодо подання додаткової звітності, надання статистичних даних в частині сталості мереж, переліку об’єктів критичної інфраструктури, кількості ліній, кількості абонентів та аварій тощо. 

Крім того, ряд звітних даних, на подання яких законодавством встановлена відстрочка,  фактично запитується НКЕК на підставі Розпоряджень НЦУ, які є обов’язковими для виконання відповідно до вимог статті 32 Закону України «Про електронні комунікації».

Так, наприклад, необхідність подання деякого переліку інформації, в тому числі окремих даних, подання яких здійснюється щоквартально за формою звітності 1-Т, встановлена розпорядженням Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій від 24.11.2022 № 685 щодо окремих питань блокування доступу до ресурсів/сервісів, доменів/субдоменів, до яких застосовано санкції рішеннями РНБО України, введених в дію Указами Президента України.

За словами операторів ці звіти та запити інформації вже мають регулярний характер: стають щоденними, щотижневими та щомісячними. Це збільшує навантаження на технічних фахівців, що повинні бути безпосередніми виконавцями аварійно-відновлювальних робіт. Проте, в той же час вони змушені готувати та збирати дані для зазначених звітів.  

Ми розуміємо, що держава повинна володіти повними та об’єктивними даними стосовно сталості мереж, переліку об’єктів критичної інфраструктури, кількості аварій, тощо. Але в такому випадку вважаємо, що ці запити повинні бути обґрунтованими необхідністю управління мережами в військовий час,  максимально чіткими та конкретними і з мінімальною кількістю позицій та реально можливими строками їх виконання

Враховуючи вищевказане, просимо розглянути можливість зменшення кількості подання необхідної інформації та її періодичності, яка вимагається до звітування/надання інформації від постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг.

Пропонуємо вказане проблемне питання обговорити, у тому числі, за участі представників постачальників та профільних асоціацій.

Для подальшого вирішення вказаних питань просимо провести зустріч у будь якому зручному форматі (онлайн або оффлайн).

У випадку виникнення додаткових питань просимо звертатись до директора асоціації Анни Новак.

 
   

З повагою

Голова Ради Асоціації                                                                      Т.В. Попова