Бізнес-омбудсмен Альгірдас Шемета рекомендує КМР і КМДА переглянути свої незаконні рішення із залученням всіх зацікавлених представників громадськості та телеком-ринку Києва, а також представника Ради бізнес-омбудсмена і затвердити відповідні рішення не пізніше 3-х місяців від дати отримання цього рішення.
Прийняте Альгірдасом Шемет рішення визначає, що Рішення КМР № 378/5765 від 14.07.2011 та № 943/1807 від 03.09.2015 не відповідають законодавству України і обмежують права підприємців.
Телекомпалата закликає мера і депутатів Київради працювати консолідовано в інтересах споживачів телекомуслуг і приймати рішення, які стосуються бізнес-процесів в місті виключно із залученням профільних громадських організацій, підприємців.
Телекомпалата використовує всі можливі механізми захисту прав і інтересів своїх членів, які є лідерами на ринку доступу до послуг ТБ та Інтернету.
Проблема відсутності діалогу з владою м.Києва щодо умов роботи операторів телекомунікацій в місті у всіх на слуху вже не один рік. Рішення конфлікту інтересів давно перейшло до судових інстанцій, але ринок все ж не втрачає надії, що міська влада почне дотримуватися законодавства України, виконувати рішення АМКУ, судові постанови і відповідно скасують незаконні рішення Київради № 378/5765 від 14.07.2011 та № 943/1807 від 03.09.2015г.
До відома:
Комунальне підприємство “Київжитлоспецексплуатація” (далі – КП «КЖСЕ», КП) було утворено розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 21.11.2000 р № 2074. А рішенням Київради № 378/5765 створено цільовий фонд КП, в який надходять 75% коштів від операторів і провайдерів за сплату за договорами сервітутів за розміщення телекоммереж на об’єктах комунального майна.
14 травня 2015 року Київрада розширила повноваження КП «КЖСЕ» – тепер в його веденні знаходиться не тільки комунальне майно, а й будь-які будинки, передані до сфери управління районних адміністрацій. Таким чином, КП «КЖСЕ» тепер стягує плату за власність, яка, по суті, не є комунальною, чому є підтвердженням Рішення Конституційного Суду України, а також офіційна позиція Мінрегіону України, як уповноваженого органу.
На думку Телекомпалати, доводи операторів більш ніж очевидні, але «віз і нині там»: незаконні рішення КМР не скасовані, побори з операторів триватимуть, права жителів на вибір постачальників телекомуслуг і розпорядження своїм майном – обмежуватися, корупційні стимули – посилюватися.
Але Телекомпалата займає активну позицію в цьому питанні і постійно ініціює його рішення у всіляких інституціях, закликаючи ринок консолідуватися, а владні органи мають вплинути на дії київської влади і захистити операторів телекомунікацій, споживачів телекомуслуг, не допустити порушення телекомунікаційного, антимонопольного законодавства.
Як тільки в Україні почав функціонувати інститут бізнес-омбудсмена, Телекомпалата відразу ж звернулася за захистом прав київських операторів.