Від 05.02.2021 № 2571

 Заступнику Міністра цифрової трансформації України

Шелесту О.В.

 

Щодо обмеження імпорту оптичного кабелю

 

Шановний Олександре Володимировичу!

Асоціація «Телекомунікаційна палата України» як об’єднання легальних учасників індустрії послуг Digital Communication, що виступають за створення рівних умов та сприятливого середовища для ведення чесного бізнесу в сфері Інтернет-комунікацій, у відповідь на Ваш лист від 28.01.2021 р. № 1/06-4-782 повідомляє наступне.

До складу асоціації входять юридичні особи, що діють у сфері цифрових комунікацій: оператори телекомунікаційних мереж, провайдери програмної послуги, а також інші юридичні особи, що займаються спорідненими видами діяльності.

У своїй діяльності наші Учасники переважно використовують телекомунікаційні кабелі, які в межах розслідування Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі класифікуються за кодами УКТ ЗЕД 8544 49 20 00, 8544 70 00 10 та 8544 70 00 90.  Дані види товару мають суттєві відмінності у використанні, сфері застосування та вартості.

Товар за кодом 8544 49 20 00 представляє собою LAN-кабель (вита пара), що складається з декількох ізольованих провідників скручених в пари. Матеріал провідників може вироблятися з міді або алюмінію, вкритого міддю (CCA). Цей тип кабелів використовується для побудови локальних і корпоративних мереж, підключення абонентів фіксованого зв’язку. Завдяки використанню основної жили з ССА замість мідної жили суттєво знижується собівартість продукції, що дозволяє знизити вартість робіт без суттєвого зниження її функціональності, в результаті чого і для кінцевого користувача зменшується вартість послуги.

Варто зазначити, що на даний момент в Україні LAN-кабель з мідними провідниками виробляють ПАТ «Одеський кабельний завод “Одескабель”», ДП «Тумен-Електро» та ТОВ «Нанокабель». При цьому, серед вітчизняних підприємств-виробників LAN-кабелю ПАТ “Одеський кабельний завод “Одескабель” займає монопольне становище з долею виробництва більш ніж 95% відсотків, а серед усього ринку продукції – близько  80%. В той час ні Одескабель, ні інші національні виробники не випускають LAN-кабель з CCA провідниками, доля якого на ринку становить близько 10-15% у грошовому еквіваленті та до 20% у ваговому еквіваленті.

Продукція за кодами 8544 70 00 10 та  8544 70 00 90 представляє собою волоконно-оптичний кабель у вигляді конструкції, що містить одне або декілька оптичних волокон у загальній оболонці з або без коннекторів і використовується для передавання інформаційних сигналів в оптичному діапазоні частот. Такі кабелі є оптимальним засобом для передавання великих обсягів інформації на великі відстані. Їх використовують для будівництва місцевих та магістральних волоконно-оптичних ліній зв’язку (ВОЛЗ), а також їх обслуговування.

Основними виробниками даної продукції на ринку України є ПАТ «Одескабель», ПАТ Завод “Південкабель”, ТОВ «Кабельний завод «Фікснет», ТОВ “Ютекс Україна”, ДП “Тумен-Електро”. В останні роки доля участі заявників-ініціаторів Розслідування на ринку суттєво скоротилася, в першу чергу, за рахунок появи нових національних виробників продукції, а також запровадженню прозорих електронних тендерних процедур, в яких перемагають кращі пропозиції, які відповідають чітким умовам тендеру.

В цілому доля вітчизняних виробників продукції за кодами 8544 70 00 10 та  8544 70 00 90 складає близько 65-70% від загального ринку. Варто зазначити, що для повноцінного виробництва даної продукції в Україні не вистачає власних компонентів і 95% сировинної бази імпортується, а на території Україні виконується лише останній виробничий етап – їх збирання в кінцевий товар.

Щодо позиції асоціацій стосовно доцільності чи недоцільності застосування обмежувальних спеціальних заходів щодо кабельно-провідникової продукції.

Позиція асоціації, озвучена в листі Міністру цифрової трансформації України Михайлу Федорову від 10.09.2020 № 2493, залишається незмінною – Телекомпалата України виступає проти застосування обмежувальних спеціальних заходів щодо імпорту кабельно-проводникової продукції.

Ми переконані, що впровадження додаткового мита:

  • призведе до неминучого та різкого зростання вартості телекомунікаційних послуг для населення України, адже вартість сплаченого компаніями-імпортерами додаткового мита в кінцевому підсумку буде перекладена на звичайних громадян;
  • призведе до завищення вартості реалізації завдань та цілей Уряду щодо цифровізації суспільства;
  • створить ризик виникнення дефіциту продукції на ринку через обмежені виробничі можливості підприємств-заявників;
  • допоможе підприємствам-заявникам монополізувати ринок, спотворить конкурентне середовище, а також негативно вплине на якість їх продукції.

Враховуючи вказане, Телекомунікаційна палата України звертається до Вас з проханням взяти до уваги нашу позицію та забезпечити проведення розслідування за високими стандартами, врахувавши національні інтереси, включаючи інтереси телекомунікаційної галузі та кінцевих споживачів. В свою чергу запевняємо, що асоціація готова активно брати участь в усіх необхідних обговореннях з даного питання.

З повагою

Голова Ради Асоціації                                                              Т.В. Попова

Відповідь на лист Мінцифри від 02.02.2021 №1531

KPI_TelPU2021#other