- КОНВЕНЦІЯ про захист прав людини і основоположних свобод;
- КОНВЕНЦІЯ про кіберзлочинність
- РЕЗОЛЮЦІЯ Ради ООН з прав людини
- РЕКОМЕНДАЦІЇ ОБСЕ стосовно свободи вираження думки в Інтернеті
- ДЕКЛАРАЦІЯ про свободу комунікацій в Інтернет
- КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
- ЗАКОН України «Про телекомунікації»
- ЗАКОН України «Про захист економічної конкуренції»
- ЗАКОН України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»
- ЗАКОН України «Про Раду національної безпеки і оборони України»
- ЗАКОН України «Про авторське право і суміжні права»
Ось так виглядає громіздкий, але не повний список міжнародних та вітчизняних нормативно-правових актів, яким суперечать положення законопроектів-близнюків № 6676 та №6688.
Згідно з пояснювальними записками до законопроектів, вони розроблені з метою створення дієвих механізмів, спрямованих на оперативне виявлення, реагування, попередження, запобігання, нейтралізацію кіберзагроз, кібератак та кіберзлочинів, ліквідацію їх наслідків та відновлення сталості і надійності функціонування комунікаційних, технологічних систем. Проте, впровадження таких істотних змін може обернутися проти громадян, влади та бізнесу, а також негативно вплине на авторитет України серед демократичних країн світу.
У відповідь на звернення Олександра Данченка (№1235 та №1236) Телекомпалата України здійснила юридичний аналіз зазначених законопроектів та закликала Комітет ВРУ з питань інформатизації та зв’язку в жодному разі не підтримувати та не допустити їх прийняття Верховною Радою України.