2 квітня в ІА «Українські Новини» пройшов спільний прес-брифінг членів Телекомунікаційної палати України – MEGOGO, ВОЛЯ і Viasat. Учасники Асоціації закликали телеком і медіабізнес перейти на національну валюту.Рынок платного ТВ может спасти гривна

Для припинення стагнації ринку платного телебачення і протидії подальшому підвищенню цін в ТелПУ пропонують два простих кроки: зняти адміністративні бар’єри та відмовитися від фіксації роялті в іноземній валюті.

Щоб запобігти виникненню дисбалансу між доходами та витратами, всім учасникам ринку необхідно спиратися виключно на національну грошову одиницю.

Крім того, необхідно прибрати зайві адміністративні бар’єри, що заважають впровадженню та розвитку інноваційних ТВ-сервісів. Телекомунікаційна палата закликає постачальників контенту, налаштованих на розвиток ринку, проявити солідарність і перевести ціноутворення виключно на гривню – тобто повністю розділити ризики ринку з провайдерами та зафіксувати курс в національній валюті. За словами директора Асоціації Костянтина Гріцака, легальні провайдери змушені підвищувати ціни на свої послуги, оскільки значна частина роялті має прив’язку до вартості іноземної валюти.

У ТелПУ, переконані, що сьогодні тільки відмова від прив’язки до іноземної валюти може зупинити тенденцію розвитку піратства і уповільнити підвищення цін на послуги.

Крім того, збільшення доходів може буде досягнуто в тому числі за рахунок лібералізації регулювання, в тому числі, зняття обмежень на ретрансляцію європейських програм, наприклад, орієнтованих на дорослу аудиторію.

За запевненням членів Телекомпалати, індустрія платного телебачення не вимагає фінансування з боку уряду або будь-яких пільг. “Ми просимо зняти бар’єри для розвитку і допомогти забезпечити дотримання чесних правил конкуренції” – говорить Костянтин Гріцак.

“Ми закликали приєднатися до цієї ініціативи всі профільні асоціації, провайдерів і дистриб’юторів України! У свою чергу таку ініціативу підтримав Член Національної Ради України з питань телебачення і радіомовлення Олег Черниш, до відання якого віднесено регулювання діяльності провайдерів програмної послуги, а також підтримано цілою низкою профільних асоціацій: Всеукраїнською асоціацією операторів кабельного телебачення і телеінформаційних мереж, Союзом кабельного телебачення України, Союзом операторів телекомунікацій Одеси і Одеської області. Телекомунікаційна палата України стане основним інструментом для ведення комунікацій з політиками, держслужбовцями та експертами галузі в даному питанні ” – робить висновок директор ТелПУ.


Іван Шестаков, директор з маркетингу MEGOGO:

“Ми не стверджуємо, що правовласники зобов’язані перейти виключно на національну валюту. Ні. Але необхідно зважати на ситуацію на ринку. У нас є досвід в роботі з західними правовласниками, з урахуванням динаміки курсової різниці. З багатьма з них ми змогли перевести взаєморозрахунків в гривнях. З деякими телеканалами домовитися про знижку. Слід задуматися про актуальність прив’язки до валюти, яка не є основною в Україні. Інакше ми можемо отримати критичну ситуацію як 7-8 років тому, коли не врахувавши реалії ринку, правовласники допустили високий рівень піратства”.

Сергій Бойко, Президент компанії Воля:

“Всі пам’ятають китайську приказку «Не дай вам Бог жити в епоху змін». Але мало хто знає, що у неї є продовження: «Якщо ж вам довелося жити в епоху змін, то проживіть її гідно». Ринок платного ТБ зараз переживає важкі часи – це та сама епоха змін. А прожити її гідно – це значить реалізувати ті унікальні можливості, які зараз з’явилися. З цим і пов’язана ініціатива Телекомпалати, яку ми також підтримуємо. У рішенні проблем ринку платного ТБ повинні брати участь всі три його сторони. В першу чергу, ми закликаємо правовласників, в тому числі зарубіжних, перевести всі розрахунки в національну валюту, таким чином розділивши з іншими гравцями ризики, пов’язані з макроекономічними коливаннями курсу гривні.

У відповідь на цей прояв доброї волі друга сторона ринку – провайдери – повинна зробити і свій внесок шляхом відбілювання своїх абонентських баз. Не секрет, що рівень приховування кількості абонентів (а відповідно і доходів) у багатьох провайдерів зараз перевищує 50%. Внесок третьої сторони ринку – регулятора – повинен бути у відстеженні дотримання всіма учасниками ринку рівних і прозорих правил гри, а також у спрощенні цих правил. Перші кроки вже зроблені – нова редакція Положення про порядок ліцензування вже істотно спростила життя провайдерам платного ТБ.

Аудиозапис прес-брифінгу: