20 вересня відбулась щорічна конференція Pay TV in Ukraine у рамках KIEV MEDIA WEEK. Лідери телеком і медіа-сфери зустрілися, щоб обговорити найбільш гострі питання індустрії, перспективи зростання і розвитку платного телебачення і рекламного ринку в Україні.
Експерти, що брали участь в першій панелі «Коли в Україні з’явиться ринок платного телебачення», зійшлися на думці, що основне завдання його учасників ─ домовитися про подальші дії, конкретні кроки і терміни реалізації.
─ Найголовніше, що відбулось за цей рік ─ ми перейшли з режиму конфронтації в режим діалогу і співпраці. З більшості питань у нас з’явилося спільне розуміння, що потрібно робити. Мені здається, дуже важливо, щоб в Україні з’явилася культура платити, ─ сказав директор зі стратегічного розвитку StarLightMedia Федір Гречанінов.
Одною ж з основних перешкод на шляху розвитку ринку контенту спікери назвали піратство.
─ Людина не готова платити гроші за те, що можна взяти десь безкоштовно. Будь-хто може купити супутникову тарілку і отримати доступ до телеканалів, – заявив Григорій Шверк, модератор першої панелі, народний депутат України, Член Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики.
В той же час, директор з розвитку бізнесу «Медіа Групи Україна» Олексій Куракін підкреслив, що піратство існує і серед провайдерів – перегляд контенту на планшетах і телефонах в інтернеті.
─ Ми вже схиляємося до того, якою буде система кодування. Проведені переговори з DTH-провайдерами і прийнято, що буде безкарткове рішення, тобто зламати його і забезпечити кардшарінг буде дуже складно. І буквально днями почався діалог з імпортерами сет-топ-боксів. Тому ще кілька місяців – і буде конкретний план дій з датами і виконавцями, – повідомив фінансовий і виконавчий директор, директор напрямку платного телебачення групи «1 + 1 медіа» Ярослав Пахольчук.
Учасники дискусії зійшлися на думці, що кодування сигналу може стати тим самим способом обмеження і одночасно наблизити формування цивілізованого ринку платного ТБ, підштовхне до дотримання правил і створить рівні умови для гравців.
─ Для переходу на платне ТБ необхідно кодування сигналу, зараз медіагрупи не можуть контролювати, хто і на яких платформах дивиться їх контент. Ми ж працюємо тільки в легальному полі і сфокусовані на якісному і різноманітному контенті, – розповів генеральний директор компанії ВОЛЯ Джордж Жембері.
Детальніше про доходи говорили під час другої панельної дискусії «Давиди і Голіафи рекламного ринку України: Кому ж дістануться гроші?». Спікери намагалися знайти відповідь на питання, чому ринок рекламних послуг, який є досить дохідним в США або Англії, в Україні помітно відстає. Активну дискусію про рекламу на медійному ринку модерувала керуючий партнер Arena/Media Expert (affiliate of Havas) Тетяна Попова.
– Можливість монетизації контенту безпосередньо пов’язана з умінням аналізувати поведінку абонента. Рекламодавець хоче слідувати за споживачем, а не навпаки. Технології компанії ВОЛЯ дозволяють нам задіяти нові рекламні платформи, що відкриває більше можливостей для партнерів, – зазначила маркетинг директор компанії ВОЛЯ Вікторія Цомая.
– Ринок ТБ не розвивається і через те, що реклама в нашій країні дешева. Поки вона не стане дорогим задоволенням, ми будемо стояти на місці, – повідомив виконавчий директор ІТК Ігор Коваль.
Покращення ситуації на телеком-ринку можливо, однак вимагає сприяння всіх гравців ─ представників каналів, провайдерів, правовласників і регуляторів. Необхідно створити рівні умови для учасників, боротися з піратством на державному рівні, також для переходу на платне TV важливим етапом є кодування сигналу.