Від 05.03.2021 р. № 2579

 

Віцепрем’єр-міністру —

Міністру цифрової трансформації

Федорову М.А.

Щодо  проекту Закону про внесення змін

до Податкового кодексу України

 Шановний Михайле Альбертовичу!

Асоціація «Телекомунікаційна палата України», яка створена для сприяння розвитку в Україні сфери цифрових комунікацій, висловлюючи свою повагу, звертається з приводу наступного.

Міністерство цифрової трансформації України на своєму офіційному сайті розмістило для громадського обговорення проект Закону України «Про внесення зміни до Податкового кодексу України (щодо встановлення мораторію на індексацію ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України для виду радіозв’язку «стільниковий радіозв’язок»)» (далі – Законопроект).

За інформацією Мінцифри, мораторій на індексацію рентної плати за стільниковий радіозв’язок забезпечить сталість державної податкової політики в частині рентної плати за користування радіочастотним ресурсом і надасть можливість операторам мобільного зв’язку планувати розвиток власних мереж.

Телекомпалата України підтримує ініціативу Мінцифри щодо встановлення мораторію. Більш того, така ініціатива повністю відповідає Меморандуму, підписаному 29 жовтня 2019 року між Кабінетом Міністрів України та операторами рухомого (мобільного) зв’язку.

Пунктом 5 Розділу XІХ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про електронні комунікації» передбачено, що до виданих до набрання чинності цим Законом ліцензій, за результатами конкурсів для надання послуг рухомого (мобільного) зв’язку третього та четвертого поколінь (у діапазонах 1800 МГц, 2100 МГц, 2600 МГц), а також ліценцій у діапазоні 900 МГц ліцензіат має право застосовувати будь-яку радіотехнологію, визначену Планом використання радіочастотного ресурсу України або планом розподілу і користування радіочастотним спектром в Україні, тобто запроваджується принцип «технологічної нейтральності».

З метою підвищення ефективності використання РЧР, збільшення покриття та якості надання послуг шляхом запровадження новітньої технології LTE в діапазоні 2100 МГц, пропонуємо доповнити Законопроект положенням, що дозволить розділити та окремими рядками зазначити у позиції 11, пункту 254.4 діапазони радіочастот 1710-1785 МГц, 1805-1880 МГц та діапазони частот 1920-1980 МГц, 2110-2170 МГц (порівняльна таблиця додається).

Окрім цього, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (далі – НКРЗІ) на своєму засіданні від 23.02.2021 розглянула Законопроект та прийняла рішення № 72 про його погодження із пропозицією до нього.

Підтримавши ініціативу Мінцифри, НКРЗІ пропонує доповнити Законопроект змінами, які виключають із ст. 254 Податкового кодексу України понижувальні та підвищувальні коефіцієнти (пункт 254.4 статті 254 ПКУ).

Вважаємо, що такі ініціативи, як відміна коефіцієнтів, які були введені напередодні інвестування в отримання 15-річних ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та які були використані при розрахунку строків їх окупності, мають негативний вплив як на інвестиційну привабливість галузі телекомунікацій, так і на її розвиток.

Відміна коефіцієнтів призведе до збільшення фіскального навантаження на операторів, які використовують оптимальний обсяг РЧР (ТОВ «Тримоб», ТОВ «Інтертелеком»). Такі зміни однозначно призведуть до погіршення конкурентної ситуації та уповільнення темпів розвитку галузі телекомунікацій. Саме тому просимо Вас не підтримувати пропозицію НКРЗІ щодо відміни понижувальних та підвищувальних коефіцієнтів.

З повагою

Голова Ради Асоціації                                                     Т.В. Попова

KPI_TelPU2021#1


Відкрити порівняльну таблицю (файл формату .pdf)