Голові Комітету Верховної Ради

                                                                  України з питань інформатизації

                                                                  та зв’язку

Данченку О.І.

Копії:

Національна комісія, що  здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації

Міністерство регіонального розвитку регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України

Щодо вчинення перешкод з доступу провайдерам, операторам телекомунікацій у м. Запоріжжя

                                      Шановний Олександре Івановичу!

Висловлюючи Вам свою повагу, асоціація «Телекомунікаційна палата України» з метою представництва спільних інтересів своїх учасників – провайдерів, операторів телекомунікацій звертається з приводу наступного.

За інформацією, що постійно надходить від наших учасників, управляючі компанії багатоквартирних будинків міста Запоріжжя чинять тиск на операторів, провайдерів телекомунікацій щодо неправомірного стягнення плати за доступ до житлових будинків та їх приміщень допоміжного характеру, у зв’язку  з чим пропонують укладати договори, що суперечать вимогам Законів України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж», «Про телекомунікації» та Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 р. № 295.

Як нам всім відомо, з 04.06.2017 набув чинності Закон України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» (далі – Закон про доступ). Прийняття вказаного Закону – це результат плідної та злагодженої роботи галузі та Комітету, в якому Ви головуєте.

Так, частиною сьомою статті 17 вказаного Закону встановлено граничний розмір плати за доступ до інфраструктури об’єкта будівництва, за користування будинковою розподільною мережею (в місяць за будинок) – 2 відсотки розміру мінімальної заробітної плати для будинків до 100 квартир; 3 відсотки розміру мінімальної заробітної плати для будинків від 101 до 160 квартир; 5 відсотків розміру мінімальної заробітної плати для будинків від 161 квартири і вище.

Крім того, Законом про доступ чітко встановлено заборону на встановлення додаткової плати за доступ, крім визначеної цим Законом, після укладення договору з доступу.

Прикінцевими та перехідними положеннями Закону також передбачено, що на вимогу замовника або власника інфраструктури об’єкта доступу такі договори мають бути приведені у відповідність із частиною шостою статті 16 цього Закону у місячний строк з дня виставлення вимоги.

Разом з тим, вказані вимоги не тільки не виконуються, а й системно ігноруються у регіонах, зокрема, у місті Запоріжжі. 

За результатами проведеного конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку у місті Запоріжжі рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 01.09.2017 № 520 «Про призначення управителів багатоквартирних будинків міста Запоріжжя» було визначено управителями таких будинків наступні компанії: ТОВ «Керуюча компанія «Мрія», ТОВ «Керуюча компанія «Місто для людей Запоріжжя», КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, ТОВ «Керуюча компанія «Місто для людей Запоріжжя».

Отже, змінилися юридичні особи, на балансі яких перебувають житлові будинки міста і виникла необхідність у переукладенні усіх угод.

Так, на адреси майже усіх провайдерів телекомунікацій міста Запоріжжя почали надходити листи від вказаних управителів щодо укладання нових договірних відносин.

Проте, вказані проекти договорів містять положення, що прямо суперечать Закону про доступ та Закону України «Про телекомунікації», так наприклад:

передбачається закріплення плати за доступ у 6 разів більше (понад 80 грн за одну точку підключеного обладнання), ніж це передбачено статтею 17 Закону про доступ;

запроваджується новий додатковий вид плати за доступ всупереч частинам першій – третій, дев’ятій статті 17 Закону про доступ;

встановлюють кількісні обмеження у доступі до допоміжних приміщень, а якщо необхідність виникає понад встановлений ліміт, то ця послуга повинна бути оплачена провайдерами, операторами телекомунікацій, що суперечить частині дев’ятій статті 17 Закону про доступ;

передбачається дострокове розірвання договору з попередженням провайдера за 30 днів, що суперечить статті 39 Закону України «Про телекомунікації» та пункту 55 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 р. № 295 (в частині обов’язку з попередження споживачів не пізніше ніж за три місяці до припинення надання послуг).

Таким чином, провайдери, оператори телекомунікацій вимушені вести переговори щодо доопрацювання умов договору в частині їх приведення до вимог чинного законодавства, а в цей час управителі забороняють доступ до житлових будинків міста та до їх допоміжних приміщень, що призводить до загрози у наданні послуг Інтернет та телебачення усім мешканцям міста Запоріжжя.

З метою врегулювання даного питання була пропозиція у створенні робочої групи при Запорізькій міській раді за участі управителів та провайдерів. Проте, робоча група так і не створена, а управителями й надалі створюються перешкоди у здійсненні господарської діяльності провайдерів, операторів телекомунікацій.

Разом з тим, пунктом 57 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено встановлення плати за доступ до об’єкта будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності відповідно до Закону України “Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж”.

А в свою чергу статтею 30 вказаного вище Закону до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: організація недискримінаційного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності на договірній основі з підприємствами, на балансі яких перебуває ця інфраструктура, а також здійснення контролю за дотриманням підприємствами комунальної власності вимог законодавства щодо забезпечення на договірній основі безперешкодного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі, що перебуває у них на балансі, а також за правильністю обрахування плати за доступ. Виконавчим органам сільських, селищних, міських рад забороняється делегування цих повноважень з контролю суб’єктам господарювання.

Наразі, ситуація у місті Запоріжжя з доступом до житлових будинків досягає своєї критичності, оскільки провайдери несуть не тільки фінансові втрати, а й іміджеві, оскільки їх абоненти з незалежних від провайдерів причин можуть не отримувати якісні послуги.

Враховуючи вказане, ми вимушені звернутися до Вас, Олександре Івановичу, як до активного захисника нашої галузі з проханням рекомендувати Голові Запорізької міської ради:

як найскоріше виконати вимогу статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” та встановити на рівні рішення міської ради економічно обґрунтовану плату за доступ, що не перевищує плату, визначену у статті 17 Закону про доступ, з урахуванням  пропорційного розподілу витрат власника інфраструктури об’єкта доступу між замовниками, якщо вони використовують одні й ті самі елементи інфраструктури об’єкта доступу;

встановити єдині, однакові для всіх та прозорі умови договорів з урахуванням частини шостої статті 16 Закону про доступ;

втрутитися у ситуацію та провести роз’яснювальну роботу щодо незаконності дій управляючих компаній із заборони та здійснення перешкод провайдерам по наданню доступу до допоміжних приміщень житлових будинків;

здійснити перевірку правильності обрахування плати за доступ, що виставляється провайдерам телекомунікацій управляючими компаніями міста Запоріжжя у проектах договорів.

 

Повідомляємо, що до вказаного листа приєдналися не лише учасники асоціації «Телекомунікаційна палати України», а й провайдери телекомунікацій міста Запоріжжя, такі як:

  • ТОВ «ТЕЛЗА»
  • ТОВ «Флагман Телеком»
  • ТОВ «Лінет»
  • ТОВ «Телесвіт»
  • ТОВ БФ «ЕКСПРЕС, ЛТД»
  • ТОВ «РадіоКом»
  • ТОВ «Кічкас Нетворк»
  • ТОВ «Голден Лінкс»
  • ТОВ «ТВОЙ НЕТ»
  • ТОВ «Глобал нет»
  • ТОВ «Ітелком»
  • ТОВ «Мега Лiнк»
  • ТОВ «Південно-Східний Медіахолдінг»
  • ФОП Марковський Д. В.
  • ФОП Терещенко А.Т.
  • ФОП Сутирін Б.В.
  • ФОП Шантир Ю.В.
  • ФОП Котова А.В.

Приєднання до цього листа провайдерів Запоріжжя додатково підтверджує критичність ситуації у регіоні та необхідність нагального вирішення питання з доступом до житлових будинків.

Щиро сподіваємося на Вашу підтримку!

З повагою, Тетяна Попова, Голова Ради Асоціації 

Додаток до листа - проект Договору з доступу

Файл формату .pdf