Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

№ 2251 від 21.02.2018

Щодо реклами ТОВ «Зеонбуд» про перехід на цифрове мовлення

З метою представництва спільних інтересів учасників – провайдерів програмної послуги, асоціація «Телекомунікаційна палата України» звертається до Вас з приводу запровадження ефективного інформування населення України про перехід на цифрове ефірне мовлення.

Вважаємо, що при проведенні інформаційної компанії щодо відключення аналогового ефірного сигналу та переходу на цифровий необхідно вказувати конкретні дати відключення аналогового ефірного мовлення у регіонах, просто і чітко пояснювати причини переходу до цифрового мовлення, аргументи про необхідність переходу саме в ці терміни, а також представлення переваг, які отримають споживачі від переходу на цифрове мовлення.

З метою збереження глядацької аудиторії для національних ефірних телеканалів доцільно наголошувати про можливість подальшого доступу до сигналу цих телеканалів з ефіру, а також можливість їхнього подальшого перегляду без отримання спеціального додаткового обладнання у пакетах телепрограм операторів кабельного, супутникового, Інтернет- телебачення, що отримали відповідні ліцензії Національної ради та уклали угоди з відповідними українськими телерадіоорганізаціями.

У звязку з цим, вважаємо, що вказаним критеріям відповідає зміст ролика про перехід на цифровий стандарт мовлення, який нещодавно розпочали транслювати на загалальнонаціональних каналах, зокрема ТРК «Україна».

Водночас, вже тривалий час загальнонаціональними мовниками безкоштовно транслюється в соціальній квоті відео-ролик ТОВ «Зеонбуд» про перехід на цифровий стандарт мовлення.

Проаналізувавши змістовне наповнення вказаного відео-ролика, можемо зробити висновок, що така реклама не є соціальною, а є комерційною, оскільки містить рекламу послуг, що надаються ТОВ «Зеонбуд».За таких обставин така реклама може продовжуватись транслюватися телеканалами, але на платній основі.Вважаємо, що в соціальній рекламі щодо переходу на цифрове мовлення мають бути відображені усі можливі варіанти перегляду телепрограм в цифровому форматі, а саме: в пакетах операторів кабельного, супутникового та інтернет-телебачення.   Переконані, що завдяки такому підходу буде значно збільшено рівень обізнаності населення про перехід на цифрове телебачення, оскільки споживачі будуть проінформовані про всі можливі джерела отримання цифрового телебачення з правом свідомого та виваженого вибору.У зв’язку з вищевикладеним, просимо переглянути статус поточного відео-ролика ТОВ «Зеонбуд» про цифрове телебачення «Т2» та позбавити його статусу соціального.

З повагою

Тетяна Попова, Голова Ради Асоціації